Att inte veta vad man vill

Det är så svårt att göra vissa val. Att veta vad man vill. För ibland vill man så många saker. Och ibland står dessa saker emot varandra.
 
Som nu. Jag startade upp ett företag i våras. Jag ville vara säker på att få arbeta med exakt de områden jag ville. Jag ville inte vänta in ett jobb utan skapade hellre ett själv. Jag ville utmana mig själv och ville bli framgångsrik. Det fanns en motivation inom detta som lockade som tusen. Jag sögs in i det. Men ändå var det med travande steg, och inte med jättemycket långsikthet, som det hela startade. Det är alltid så lätt att starta upp saker, men sedan måste man välja hur man ska utveckla det, och OM man ska göra det. Och mina vägledare pushar mig att sätta upp långsiktiga mål och strategier. Och då måste jag plötsligt bestämma mig för hur mycket jag ska satsa på detta. Det är ruskigt läskigt, för jag har inte gjort sådant här förut och får nästan varje dag samla mod till att komma vidare. Vill jag detta?
 
Samtidigt märker jag att det inte funkar längre. Det går inte ihop med alla mina ideella uppdrag. Jag försummar vila, bra mat, träning, vänner och nöje. Allting som jag bara gör för mig själv, för att det får mig att må bra och som inte är kopplat till prestationer. Och om jag inte väljer snart så kan det sluta illa, att jag går in i väggen eller så. Det är jag också rädd för.
 
Jag skulle nog vilja avsluta politik-uppdragen, ta en paus från det och göra något annat för en stund. Skaffa mig en givande fritid. Men jag är rädd att mista mina vänner. För jag älskar ju människorna som är där, för de tänker som mig och tycker som mig. Det har ju varit min "fristad" sedan jag var femton. Men samtidigt känner jag att jag skulle behöva vara med vänner som samtidigt inte är kopplade till något uppdrag, eller att jag ska prestera någotning. 
Jag är också rädd för att göra andra besvikna, att inte avsluta det jag påbörjat, för jag har en tendens att göra det. Och jag vet att vi skulle behöva mer konstiuitet och personer som stannade längre.
Jag är rädd för att jag inte vill behöva säga nej till någonting jag älskar och ett sammanhang jag känner mig så hemma i. Det skulle kännas som att säga nej till en del av mig själv. 

Mina drömmar just nu:
- Få dela min vardag med den jag älskar
- Ha en givande fritid som ger avkoppling och fyller på energi; kroppsligt, emotionellt och själsligt
- Ha hälsosamma rutiner (träning och mat)
- Riktigt nära vänner som jag träffar regelbundet
- En egen lägenhet som jag trivs i
- Inte behöva oroa mig om pengar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback