träffad av amors pilar och med en längtan tillbaka..

Att komma tillbaka efter en skön vecka i taize har inte varit så jättelätt...
Tillbaka är stress och måsten..
I tisdags hade jag tre nationella prov, idag två..
Det blir heller inte bättre av att jag inte kunnat tänka denna vecka...
Mina tankar har svävat åt ett helt annat håll....
Jag vet inte om det är tur eller otur
Tur att jag träffat världens underbaraste och att vi båda är kära i varann
Otur att han bor i Nederländerna
Jag orkar inte tänka på det, det sorgliga, att vi inte kommer kunna ses mer än jättesällan, att jag kommer få leva med att längta efter honom hela tiden..
Jag vill bara tänka på hur underbar han är och se fram emot sommaren...
Varför ska kärlek göra en så maktlös, så sårbar??
Ribban, muren som man byggt upp hela livet, självkänslan, säkerheten, tryggheten...allt som man efter möda fått till att finnas där...rivs, när man faller för kärleken.
Man visar sig naken, man blottar sig, fast insidan, hjärtat...
Tills vidare, just nu, lever jag på hans sms, winnerbäck-musik, vännerna..





Ik hou van jou jeroen
Att höra din röst, se ditt ansikte, känna din doft, känna din hud, bara få vara med dig..
...det är bara det som betyder nått för mig just nu...
Även att taize var världens skönaste place!<3
bön, tystnad, nya kontakter, vänner, diskussioner, eftertanke, sommar, flört, fransk-landsbygds-vyer.
Jag är glad att jag fick åka dit med ett så bra gäng! Det skulle inte vart samma sak annars...

Kommentarer
Postat av: Anonym

hihi såg att du ville hjälpa till å rädda världen :) gör som jag å bli fadder åt en isbjörn på wwf.se

Postat av: kärin

JAg la till dig i min kontaktlista! :D

2007-06-10 @ 15:08:57
URL: http://karinfredriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback