tips från okänd person

Idag ska våran klass ha utsparken för treorna!:D
hoppas det blir lyckat!
Vi slutade tidigt, jeroen är på jobbet, det är lång tid kvar tills vi ska ha samling, så alltså:
Jag har massa tid över.

jag börjar att kolla igenom mina dokument på datorn, där kan man alltid hitta massa roliga saker som man glömt bort att man skrivit..
Mina fynd denna gång var bl.a. en lista som jag inte vet vart ifrån jag fått den (har iaf inte skrivit den själv) på användbara tips...se och lär;)

Le mot främlingar
Odla dina egna grönsaker
Bjud någon på kaffe
Våga vara lite galen
Våga hoppas
Våga älska
Lek mer
Använd saker tills de är utslitna
Ät mindre
Ta ledigt
Gör det du älskar!
  

Haha, denna kommer jag faktiskt ihåg...
Vi fick någon gång på lågstadiet i uppgift att skriva en dikt och den här skrev jag..
(jag skulle dock inte kalla detta för någon dikt numera)
Usel!
En korg med bär! 

Jag ska plocka en korg full med bär.

Det finns på buskar lite här och där.

 

Jag ska plocka allt jag behöver.

Nästan så att det inte blir något över.

 

Mamma sa att jag skulle ta med mig en korg.

Och att bären skulle lillebror ha i sin leksaksborg.

 

När jag kom på stigen  med bärkorgen i hand.

Ropade lillebror att jag var välkommen i land.

 

I land på den lilla leksaksborgen.

Men som betalning skulle han ha bärkorgen.

 

Där på en liten solstol han satt.

Han verkade vara jätte matt.

 

Som en belöning av bären.

Fick jag en billjett på A-teens konserten.  


Några vackra visdomsord:

* Den man ligger med får bädda.
* Den som tar, han har.
* Det man inte minns, har inte hänt.
* Det man inte vet, har man ingen aning om.
* Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon.
* Förtala är silver, förtiga är guld.
* Gammal kärlek kostar alltid.
* Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.
* Man ska inte kasta spjut i radhus.
* Liten stuga kallas ofta stort dass.
* Man måste kyssa många grodor innan man hittar sitt svin.
* Som man raggar får man ligga.
* Övning ger träning.
* Friskt kopplat, hälften brunnet.

  //^ ^\\    kopiera mej så visar
(/(_♥_)\) du att du e emot
_/??*??\_  djurplågeri.
(/_)^(_\)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback